Ashwagandha útmutató – Előnyök, biztonság

Szerző: Norbert

Az ashwagandhát, más néven indiai ginzenget, téli cseresznyét vagy wisteria-t évszázadok óta használják különféle betegségek kezelésére.

Ez a misztikus növény, amelynek fontos szerepe van a testi és lelki egészség javításában is, különösen az elmúlt években került be a fogyni vagy formájukat megőrizni vágyók táplálkozási rutinjába.

Mi az Ashwagandha?

Az ashwagandha az adaptogéneknek nevezett növények egy osztályába tartozik, amelyek egészségre gyakorolt ​​jótékony hatásaikról ismertek, ha teák, porok, tinktúrák és táplálékkiegészítők formájában vagy nyers formájukban fogyasztják.

Más néven indiai ginzeng, téli cseresznye vagy tudományos nevén Withania somnifera, az ashwagandha egy gyógynövényes cserje, melynek gyökereit és bogyóit gyógyászati ​​tulajdonságaik miatt használják fel.

Az Ashwagandha 6 jótékony hatása

Az ashwagandha kutatása folyamatosan fejlődik, miközben a tudósok szerte a világon tanulmányozzák annak hatékonyságát különféle betegségek ellen.

Íme az ashwagandha néhány tudományosan alátámasztott előnye:

1. Enyhíti a stresszt és a szorongást

Az Ashwagandha talán leginkább stresszoldó tulajdonságairól ismert. Számos tanulmány kiemeli ezt az előnyt, megfigyelve az ashwagandha azon képességét, hogy jelentősen csökkenti a résztvevők stressz- és szorongásszintjét.

Egy tanulmány kimutatta, hogy az ashwagandha az alvás minőségét is javíthatja – a kutatók megerősítették, hogy a résztvevők sokkal jobban aludtak a gyógynövény adagjaival, mint a placebóval.

2. Csökkenti a vércukor- és zsírszintet

Néhány kisebb klinikai tanulmány azt találta, hogy az ashwagandha hasznos a vércukorszint és a trigliceridek (a vérben a leggyakoribb zsírtípus) csökkentésében.

Egy tanulmány az ashwagandha vércukorszint-csökkentő hatását a 2-es típusú cukorbetegségre felírt gyógyszerekéhez hasonlította.

3. Növeli az izomzatot és az izomerőt

A kutatók továbbra is tanulmányozzák az ashwagandha hatékonyságát az erő és az izomméret javításában. Egy tanulmányban az ashwagandha fogyasztása során az izomerő növekedését, alacsonyabb testzsírszázalékot és koleszterinszintet figyeltek meg.

Néhány résztvevő jobb alvást is tapasztalt, de ez a tanulmány nem hasonlította össze az ashwagandha fogyasztását a placebóval.

Az Ashwagandha kezelések pozitív eredményeket hoztak egy másik vizsgálatban, amelyet kizárólag férfi résztvevőkkel végeztek.

A placebo csoporthoz képest azok a férfiak aki ashwagandhát kaptak szignifikáns növekedést tapasztaltak az izomerőben (fekvenyomással és lábnyújtással mérve) és izomméretükben a karjukban és a mellkasukban, valamint jelentősen csökkent a testzsírszázalék.

4.Növeli a férfiak termékenységét

Az Ashwagandha reproduktív előnyöket is nyújthat a férfiak számára. Az ashwagandha meddő férfiaknak történő beadása jelentősen javítja a sperma minőségét azáltal, hogy helyreállítja a reproduktív hormonszintet.

Egy vizsgálat után a férfi betegek partnereinek 14%-a esett teherbe.

5. Javíthatja az agyműködést, beleértve a memóriát is

Az ashwagandha segíthet a megismerés, a memória és a motoros válaszok végrehajtásának képességének javításában az oktatás után.

Kisebb tanulmányok azt találták, hogy a placebóhoz képest az ashwagandha jelentősen javította a résztvevők reakcióidejét a kognitív és pszichomotoros tesztek során (amelyek az utasításokra való reagálás és a jelzett cselekvés végrehajtásának képességét mérik).

Egy tanulmány még azt is megállapította, hogy az ashwagandha számos teszt során jelentősen javította a résztvevők figyelmét, valamint közvetlen és általános memóriájukat.

6. Támogatja a szív egészségét

Legalább két tanulmány kimutatta, hogy az ashwagandha növelheti a VO2 max szintet, ami az a maximális oxigénmennyiség, amelyet fizikai megerőltetés közben vesz fe.

Ezeket a szinteket a kardiorespiratorikus állóképesség mérésére használják – azt, hogy a szív és a tüdő milyen jól szállít oxigént az izmokhoz fizikai aktivitás során.

Így a magasabb VO2 max szintek egészséges szívet jelezhetnek, amely ilyen körülmények között jól teljesít.

Ennek ellenére ennek az egy vizsgálatnak az eredményei nem feltétlenül érvényesek univerzálisan, mivel azt kizárólag egészséges, sportos felnőttekkel végezték, szemben a résztvevők sokszínűbb csoportjával.

Viszonylag biztonságos és széles körben elérhető

  • Az Ashwagandha biztonságos kiegészítő a legtöbb ember számára, bár hosszú távú hatásai nem ismertek.
  • Egy 80 egészséges férfi és nő bevonásával végzett vizsgálat kimutatta, hogy a napi 600 mg ashwagandha 8 héten át történő bevétele biztonságos, és nem okozott káros egészségügyi hatásokat a résztvevők számára.
  • Bizonyos embereknek azonban nem szabad fogyasztaniuk. Például a terhes embereknek kerülniük kell, mert nagy dózisban alkalmazva terhességvesztést okozhat.
  • Néhány mellékhatásról számoltak be az ashwagandha-kiegészítőket szedő embereknél, beleértve a felső gyomor-bélrendszeri kényelmetlenséget, álmosságot és hasmenést.
  • Ezenkívül a hormonérzékeny prosztatarákban szenvedőknek és bizonyos gyógyszereket, például benzodiazepineket, görcsoldókat vagy barbiturátokat szedőknek kerülniük kell az ashwagandha szedését.
  • Az ashwagandhát sokféleképpen bevehetjük, akár egyetlen adagban, akár több adagban naponta. Fogyaszthatjuk étkezés közben vagy éhgyomorral is.
  • Számos étrend-kiegészítő gyártó állítja elő, és különféle kiskereskedők árulják, beleértve az egészséges-életmód élelmiszerboltokat és a vitaminboltokat.

Hasonló cikkek

Tájékoztató

Az oldalon található információk nem minősülnek orvosi tanácsnak!

 

A weboldalt a Web Klikk Média csapata üzemelteti, aki jutalékot kaphat, ha az egyes hivatkozásokon keresztül történik a kiválasztott termék megvásárlása, az ajánlott bolt linkjére kattintva.

 

A partnerprogram keretében történő vásárlás során a jutalék a kereskedő bevételéből vonódik le, ezáltal nem emelkedik a termék végső ára.

Kövess minket!

© 2022, Gold Center – Arany középút az egészséghez