Melyek a B12 vitamin hiány tünetei?

Szerző: Norbert

A B12-vitamin táplálkozási hiánya általában az elégtelen felszívódás eredménye, de olyan vegetáriánusoknál is kialakulhat, akik nem szednek vitamin-kiegészítőket.

A kobalamin a B12-vitamin biológiai aktivitásával rendelkező vegyületek általános elnevezése, amelyek nélkülözhetetlenek a normál vörösvértestek képződéséhez és az idegrendszer normál működéséhez.

A B12-vitamin élelmiszerforrásai közé tartozik a hús (különösen a marhahús, sertéshús, szervhúsok [pl. máj]), baromfi, tojás, dúsított gabonafélék, tej és a tejtermékek, valamint a tenger gyümölcsei, például a kagylók, az osztriga, makréla és a lazac.

A B12 vitamin hiány tünetei

  • A hiány tünetei, mint például a szomorúság, a tájékozódási zavar, a memóriazavarok és a fáradtság, a B12-vitamin normál szintjénél valamivel alacsonyabb tünetek. Ezek a tünetek azonban nem elegendőek a B12-hiány azonosításához.
  • A székrekedés, az étvágytalanság és a fogyás a B12-vitamin-hiány további jelei.
  • Neurológiai rendellenességek, például előfordulhat bizsergés a végtagokban.
  • Ezen túlmenően, néhány embernek nehézségei lehetnek az egyensúly fenntartásával.
  • A B12-vitamin hiányos csecsemők furcsa mozgásokat tapasztalhatnak, például arcremegést és reflexproblémákat, étkezési nehézségeket, ingerlékenységet és fejlődési problémákat.
  • A B12-vitamin hiánya súlyos károsodások kockázatának teszi ki idegeinket és agyunkat.
  • Azoknál az embereknél, akik nem kapnak elegendő B12-vitamint, nagyobb valószínűséggel alakul ki pszichózis, mánia és demencia.
  • A vérszegénység egy másik tünet, amelyet a B12-vitamin hiánya okozhat.
  • A fáradtság, a légszomj és a szabálytalan szívverés a vérszegénység leggyakoribb jelei.
  • Száj- vagy nyelvfájás, fogyás, sápadt vagy sárgás bőr, hasmenés és menstruációs problémák a vérszegénység egyéb tünetei.
  • Ráadásul a B12-vitamin hiánya hajlamosabbá teszi az embereket a betegségekre.

Kezeljük a B12-vitamin hiányát megfelelő étrenddel

A felnőttek számára szükséges B12-vitamin normája körülbelül 1,5-1,7 mcg. Ahhoz, hogy étrend-kiegészítők használata nélkül megkapjuk a megfelelő mennyiséget, be kell tartania az étrendet, ügyelve a cianokobalamint tartalmazó termékekre.

Húsnak, tejnek és tojásnak szerepelnie kell az étlapon, különösen az idősebbek számára. A vegánoknak gondoskodniuk kell arról is, hogy elegendő B12-vitamint kapjanak.

Ha időben felfedezzük és orvosi felügyelet mellett korrigálják a B12-vitamin hiányát, a sérült idegek helyreállhatnak. Az orvos vérvizsgálattal állapítja meg a diagnózist.

Hasonló cikkek

Tájékoztató

Az oldalon található információk nem minősülnek orvosi tanácsnak!

 

A weboldalt a Web Klikk Média csapata üzemelteti, aki jutalékot kaphat, ha az egyes hivatkozásokon keresztül történik a kiválasztott termék megvásárlása, az ajánlott bolt linkjére kattintva.

 

A partnerprogram keretében történő vásárlás során a jutalék a kereskedő bevételéből vonódik le, ez által nem emelkedik a termék végső ára.

Kövess minket!

© 2022, Gold Center – Arany középút az egészséghez