Batáta – A legnépszerűbb burgonya helyettesítő

Szerző: Norbert

A burgonya egyike a legismertebb zöldségfélénknek, mely a magyar konyhában is alapvető alapanyagnak számít. Az eredeti élőhelyén évelő növényt, hazánkban egynyáriként termesztik, keményítőben gazdag ízletes gumójáért.

Bár a burgonya ízletes konyhai alapanyag és sokféleképpen elkészíthető, nem árt, ha időnként, más egészségesebb és izgalmasabb ízvilágú zöldségekkel helyettesítjük.

A burgonya helyettesítésére az egyik legjobb választást a batáta, vagy más néven édesburgonya jelenti.

Cikkünk további részében ezt a rendkívül ízletes és egészséges zöldségfélét mutatjuk be röviden. Lássuk a legfontosabb tudnivalókat!

Az édesburgonya bemutatása

Az édesburgonya, tudományos nevén Ipomoea batatas egy fagyérzékeny, lágyszárú dísznövény, melyet balkonládába is ültethetünk, a színpompás virágú, hajnalkával áll rokonságban, ugyanakkor nem virágaival, hanem leveleivel díszít.

Magyarországon egynyári növényként neveljük, változatos alakú és színű leveleivel a függő kosarakat, balkonládákat díszíthetjük.

Dísznövényként tartva meghálálja, ha napos, világos vagy félárnyékos helyet választunk a számára és rendszeresen öntözzük.

Az alapfajt a burgonyához hasonlóan világszerte termesztik, ehető gumója miatt. A batáta termesztésével akár a konyhakertben is megpróbálkozhatunk, ehhez azonban először tájékozódjunk a termesztés menetérő.

Az információszerzéshez segítséget nyújtanak a kertészeti weboldalak és szakkönyvek.

Szerencsére nem szükséges kerttel és növénytermesztési ismeretekkel rendelkeznünk ahhoz, hogy édesburgonyát fogyaszthassunk!

Az üzletek kínálatában, valamint a piacokon is megtalálhatjuk a batátát, melyből ízletes fogásokat készíthetünk.
Az édesburgonya grillezve, sütve és főzve is fogyasztható, készíthetünk belőle sült batáta köretet, vagy pürét, sőt akár bébiételt is!

A piacon vagy az üzletekben, keressük a kisebb darabokat, ezek kevésbé fásak. A megvásárolt batátát száraz, hűvös helyen tároljuk, ne a hűtőben.

Miért érdemes édesburgonyát fogyasztani?

Az édesburgonya nagyon egészséges zöldségféle, mely A-, B-, és C-vitamint, fehérjét és béta-karotint is tartalmaz. Hatalmas előnye, hogy cukorbetegek is fogyaszthatják, emellett kalória tartalma és glikémiás indexe is alacsonyabb, mint a hagyományos burgonyáé.

Fontos megemlíteni, hogy a burgonya és az édesburgonya esetében is befolyásolja az elkészítési mód a glikémiás indexet, a sült zöldségeké magasabb, míg a főtteké alacsonyabb.

Az előbbiekből jól látható, hogy a batáta rendkívül jó alternatívája a burgonyának, ízletes, könnyen elkészíthető ráadásul a beszerzése is egyre egyszerűbb. Ha szeretünk kísérletezni a konyhában és kipróbálnánk valami új ízt tegyünk egy próbát az édesburgonyával!

Hasonló cikkek

Tájékoztató

Az oldalon található információk nem minősülnek orvosi tanácsnak!

 

A weboldalt a Web Klikk Média csapata üzemelteti, aki jutalékot kaphat, ha az egyes hivatkozásokon keresztül történik a kiválasztott termék megvásárlása, az ajánlott bolt linkjére kattintva.

 

A partnerprogram keretében történő vásárlás során a jutalék a kereskedő bevételéből vonódik le, ezáltal nem emelkedik a termék végső ára.

Kövess minket!

© 2022, Gold Center – Arany középút az egészséghez