Funkcionális edzés – miből áll?

Szerző: Norbert

A funkcionális edzés megmutatta, hogy a formába hozáshoz nem kell bonyolult, sokak számára nehezen megvalósítható mozdulatokat végrehajtani.

Bizonyos természetes mozgások megismétlésével, amelyeket naponta végzünk, fogyni és javítani lehet a fizikai formán. És a legjobb az egészben az, hogy ez egy otthon is elvégezhető edzésforma.

Nem kell elmenn sportolni, ez a kulcs ahhoz, hogy sok embert sportolásra ösztönözzön. Mivel sok esetben a lustaság és az időhiány általában tökéletes ürügy az edzés abbahagyására.

Ezért mindenki számára a legjobb megoldás megtanulni, hogyan végezzen hatékony edzést, ami valóban működik.

Mi is az a funkcionális edzés?

A funkcionális tréning egy olyan edzésforma, amely komplex gyakorlatokkal javítja a mozgás minőségét és megelőzi a sérüléseket.

A funkcionális edzés alapvető eleme az alapstabilitás és a koordináció javítása, amely a sérülésmentes erő- és kardioedzés alapja.

A funkcionális edzés sok szempontból előnyös, hiszen a fő cél az egészség és az erőnlét javítása. Másrészt, bárhol végezhetjük, otthon, az edzőteremben vagy a szabadban, speciális felszerelés nélkül.

Bár súlyzók, medicinlabdák vagy bármilyen más sporteszköz használata, funkcionális edzésekhez is javallott.

Melyek a funkcionális edzés előnyei?

  • A funkcionális edzés kevés helyet, kevés felszerelést és kevés időt igényel: az olyan felszerelések, mint a súlyzók, medicinlabdák vagy kettlebellek nem kötelezőek.
  • A célzott funkcionális edzések során minden sportoló erőt gyarapít anélkül, hogy jelentős súly- és testméret-változások alakulnának ki. Ez különösen előnyös azoknak a sportolóknak, akik bizonyos súlycsoportokban versenyeznek, vagy bárkinek, aki meghatározott izomzatot szeretne.
  • Az izmok nem elszigetelten edzettek, a terhelés több izomrendszeren oszlik meg. A funkcionális edzés mindig teljes testes edzés.
  • A funkcionális edzésnek köszönhetően minden sportoló fejlődhet sportágában. Növelhető a teljesítmény az olyan területeken, mint a mozgás, stabilizálás, forgatás, ugrás, emelés, sebesség, ütés és a dobás.
  • A funkcionális edzés stabilizálja a testet és csökkenti a sérülések kockázatát – mind a mindennapi stressz, mind a sporttevékenység során.

Hogyan csináljuk?

A funkcionális edzés olyan mozgásokat szimulál, amelyeket otthon, munkahelyen vagy sportolás közben végzel.

Például a guggolás funkcionális gyakorlat, mert megdolgoztatja azokat az izmokat, amelyeket akkor használunk, amikor fel akarunk állni a székből vagy fel szeretnénk venni tárgyakat.

Tehát, felkészítjük testünket a különféle hétköznapi helyzetekben való megfelelő működésre.

A funkcionális fitnesz gyakorlatok végezhetők otthon vagy az edzőteremben. Például otthon használhatunk gumiszalagot vagy súlyzót, vagy végezhetünk saját testsúlyos edzéseket, például fekvőtámaszt, felülést, planket és guggolást.

A futás vitathatatlanul a legfunkcionálisabb gyakorlat az összes közül.

Milyen előnyei vannak a funkcionális fitnesz edzésnek?

A funkcionális gyakorlatok általában több ízületet és számos izmot használnak. Például a könyök mozgatása helyett a funkcionális gyakorlatok közé tartozhat a könyök, a váll, a gerinc, a csípő, a térd és a boka együttes mozgatása. Ez a fajta edzés, helyesen végezve megkönnyíti a mindennapi életet, csökkenti a sérülések kockázatát és javítja az életminőséget.

A funkcionális mozgástréning különösen előnyös lehet egy átfogó program részeként idősebb felnőtteknek, amelyek javítják az egyensúlyt, a rugalmasságot, az izomerőt és csökkentik a sérülések kockázatát.

Funkcionális edzés és táplálkozás

A funkcionális edzés intenzív, tehát soha ne kezd el üres gyomorral. A szénhidrátok körülbelül 30-60 perccel edzés előtt erőt adnak a megerőltető edzéshez.

Az olyan könnyű ételek, mint az energiaszelet ideálisak.

További kapcsolódó edzés típus ajánlásaink

Amennyiben tetszett összeállításunk és kíváncsi vagy még több edzés típusra, akkor feltétlenül tekintsd meg az alábbi ajánlásainkat:

  • Aerob edzés: Az edzés során a test anyagcsere-folyamatait és a szív- és érrendszert stimulálják, ami javítja a teljesítményt és az egészséget.
  • HIIT vagy intervall edzés: Egy intenzív, szakaszos edzésmódszer, amely rövid, intenzív erőfeszítéseket és szüneteket használ a test maximális terhelésének eléréséhez. 
  • Spinning edzés: A spinning edzés egy intervallumos kerékpározási forma, amely segít az erő és az állóképesség fejlesztésében.
  • Tabata edzés: Az edzés során 20 másodpercig teljes erőbedobással végzünk egy gyakorlatot, majd 10 másodperc pihenő következik.
  • Trx edzés: A TRX edzés a stabilizációs izmokat erősíti, javítja az egyensúlyt, növeli az erőt és a koordinációt.

Hasonló cikkek

Tájékoztató

Az oldalon található információk nem minősülnek orvosi tanácsnak!

 

A weboldalt a Web Klikk Média csapata üzemelteti, aki jutalékot kaphat, ha az egyes hivatkozásokon keresztül történik a kiválasztott termék megvásárlása, az ajánlott bolt linkjére kattintva.

 

A partnerprogram keretében történő vásárlás során a jutalék a kereskedő bevételéből vonódik le, ezáltal nem emelkedik a termék végső ára.

Kövess minket!

© 2024, Gold Center – Arany középút az egészséghez