Glicin és a jótékony hatásai

Szerző: Norbert

A glicin egy olyan aminosav, amely számos létfontosságú folyamatban vesz részt, és segít a vészhelyzetek kezelésében. A glicin kulcsszerepe, hogy közvetlenül részt vesz a sejtek energiatermelésében, megvédi azokat a korai elhalálozástól és biztosítja a megfelelő működést.

Mi is az a glicin?

A glicin egyike annak a 20 aminosavnak, amelyek létfontosságúak szervezetünk megfelelő működéséhez, fehérjetermeléséhez, és a második legnagyobb mennyiségben előforduló aminosav az emberi enzimekben és fehérjékben.

A máj glicint termel szerinből és treoninból, amelyek szintén aminosavak. Szilárd anyagként édes ízű kristályos anyag.

Az emberi szervezetben ennek az aminosavnak a legnagyobb koncentrációja a bőrben, a kötőszövetben és az izmokban van jelen.

A glicin használata

Ennek az aminosavnak számos fontos szerepe van a szervezetben. Számos különféle sav, köztük nukleinsavak, epesavak, kreatin-foszfát és porfirinek előállításához nélkülözhetetlen.

Nagyobb léptékben a szervezet számos fontos folyamat szabályozására és fenntartására használja fel.

Ez az anyag fontos szerepet játszik a központi idegrendszerben és az emésztőrendszerben. Az epesavak koncentrációjának szabályozásával segíti a zsírok lebontását.

Ezenkívül a szervezet ezt az aminosavat a hem (egy nem fehérje vastartalmú anyag) bioszintéziséhez használja. A hem a hemoglobin kulcsfontosságú összetevője.

A hemoglobin pedig nélkülözhetetlen a vörösvértestek integritásának és az optimális oxigénkapacitás fenntartásához.

A glicin jótékony hatásai

1. Mentális egészség

A központi idegrendszerben a glicin a taurinnal és a gamma-amino-vajsavval (GABA) együtt működik gátló neurotranszmitterként.

A glicin főként az agytörzsben és a gerincvelőben működik, ahol elősegíti az idegimpulzusok átvitelét. Ez az aminosav megzavarja a központi idegrendszer neuronjainak ingerlékenységét.

Ezt a klorid és a kálium eltávolításával érik el.

Számos tanulmány vizsgálja ennek az aminosavnak az előnyeit a hiperaktivitás, a skizofrénia, a bipoláris zavar és az epilepszia kezelésében.

Egy rezisztens skizofrén betegeken végzett vizsgálat megállapította, hogy a glicin nagy dózisai antipszichotikus gyógyszerekkel kombinálva jelentősen enyhíthetik a negatív tüneteket.

Ezeket az eredményeket pszichológiai betegségeket vizsgáló tanulmányok is alátámasztják.

2. Vércukorszint szabályozás

Ez az aminosav segít szabályozni a vércukorszintet azáltal, hogy a glükózt energiává alakítja. Ezért a tudósok bizonyítékokat találtak a 2-es típusú cukorbetegségben szenvedő betegek vércukorszintjének hosszú távú javulására.

Mivel ez az aminosav édes, gyakran cukorhelyettesítőként ajánlják cukorbetegek számára.

3. Izomgyarapodás

A szervezet ezt az aminosavat használja fel a kreatin bioszintézisében. A kreatin közvetlen energiaforrást biztosít az izmoknak, és segít az izomszövet és az erő felépítésében.

Ez az oka annak, hogy a glicin fontos aminosav az izomtömegüket növelni vágyó sportolók számára.

Hasznos azoknak a betegeknek is, akik műtétből vagy más mozdulatlanság miatt lábadoznak. Ez azért van, mert segíthet megelőzni az izomvesztést.

4. Öregedésgátló

A glicin egy fontos aminosav, amely megakadályozza a sejtek öregedését (öregedésgátló hatás). A kollagén körülbelül egyharmada glicinből áll.

A kollagén a fő fehérje, amelyet a szervezet a kötőszövet és a bőr egészséges és rugalmas megőrzésére használ.
Glicin hiányában a szervezet nem tudja helyreállítani a sérült szöveteket.

Ezenkívül a kutatások azt mutatják, hogy ez az aminosav segít megvédeni a szervezetet a vérveszteségből eredő sokktól.

Segít megelőzni a szabad gyökök képződését és a hipoxiát is.

Glicin hiány

Ez a fajta hiányosság előfordulhat olyan embereknél, akik alultápláltak vagy olyan betegségekben szenvednek, mint a rák vagy az AIDS. Az emésztési zavarokkal küzdő vagy fáradtságtól szenvedő embereknél ez az aminosav koncentráció szintén nem megfelelő.

Glicin források

Bár a szervezet képes glicint előállítani, ez az aminosav számos magas fehérjetartalmú élelmiszerből is beszerezhető. Különösen a hal, a hús és a tejtermékek gazdag glicinforrások.

A vegetáriánus források közé tartozik a szója, spenót, karfiol, káposzta, sütőtök, banán, kivi, uborka és a bab.
A glicint oldható termék vagy kapszula formájában is megtalálható.

Hasznosak lehetnek olyan egészségügyi állapotokban, mint a prosztataproblémák, a rossz memória, a stroke és a skizofrénia. Más glicin-kiegészítők is rendelkezésre állnak a krónikus fáradtság szindróma, anémia és a hipoglikémia kezelésére.

Ezek a kiegészítők segíthetnek növelni az energiaszintet és az általános jólétet.

Glicin források
Forrás: sommerwhitemd.com

Széleskörű felhasználás és gyakorlatok

Élelmiszerekben és italokban ízfokozóként és édesítőszerként is megtalálható ez az aminosav. Takarmány-adalékanyagként, pufferanyagként kozmetikumokban, savlekötőkben, öntözőoldatokban és mezőgazdasági műtrágyákban is használják.

Számos kereskedelmi alkalmazás ennek az aminosavnak a szintetikus változatát használja.

Hasonló cikkek

Tájékoztató

Az oldalon található információk nem minősülnek orvosi tanácsnak!

 

A weboldalt a Web Klikk Média csapata üzemelteti, aki jutalékot kaphat, ha az egyes hivatkozásokon keresztül történik a kiválasztott termék megvásárlása, az ajánlott bolt linkjére kattintva.

 

A partnerprogram keretében történő vásárlás során a jutalék a kereskedő bevételéből vonódik le, ez által nem emelkedik a termék végső ára.

Kövess minket!

© 2022, Gold Center – Arany középút az egészséghez