Jóga kezdőknek – Hogyan vágjak bele?

Szerző: Norbert

Ha még teljesen új vagy a jógában, megfélemlítő lehet, és nehéz lehet pontosan tudni, hol és hogyan kezdj neki.

A Jóga kezdőknek című útmutatónkat kifejezetten neked készítettük – hogy minden olyan tippet, iránymutatást és ajánlást megadjunk, amire szükséged lesz a sikeres jógagyakorlás megkezdéséhez.

A siker érdekében ajánljuk, hogy olvasd végig cikkünket, mielőtt bármilyen jógával próbálkoznál.

Mi is az a jóga?

A jóga spirituális technikák és gyakorlatok hatalmas gyűjteménye, amelyek célja az elme, a test és a szellem integrálása a megvilágosodás vagy az univerzummal való egység állapotának elérése érdekében.

Amit általában “jógának” gondolnak, az valójában a Hatha jóga, a jóga számos útjának egyike.

A jóga különböző útjai különböző megközelítéseket és technikákat hangsúlyoznak, de végső soron ugyanahhoz a célhoz, az egyesüléshez és a megvilágosodáshoz vezetnek.

A Hatha-jóga az elme-test-lélek egyesülését az ászanák (jógapózok), a pránajáma (jógalégzés), a mudra (testmozdulatok) és a satkarma (belső tisztítás) gyakorlatán keresztül éri el.

Ezek a fizikai gyakorlatok a test megtisztítására és a prána (életerő energia) ápolására szolgálnak. A modern Hatha-jóga nem sok ilyen ezoterikus gyakorlatot hangsúlyoz, ehelyett inkább a fizikai jógapózokra összpontosít.

Függetlenül attól, hogy milyen céllal vagy szándékkal kezded el, már maguk a jógapózok is fantasztikus formája a mentális és fizikai gyakorlásnak.

A jóga megfelelő számomra?

A jóga semmiképpen sem kizárólagos – a jógában nem számít, hogy hány éves vagy, mennyi a súlyod, mivel foglalkozol, hol élsz, vagy milyen vallást gyakorolsz. A jóga szinte mindenki számára elérhető.

Ha valamilyen egészségügyi problémád van, vagy nemrég sérültél meg, akkor bizonyos jógatípusok, bizonyos pózok vagy légzéstechnikák gyakorlása kihívást jelenthet vagy veszélyes lehet.

Általában vannak olyan alternatívák vagy módosítások, amelyek lehetővé teszik a biztonságos gyakorlást, és sok gyakori panaszra van speciális jógaterápiás gyógymód.

Ha sérülésből lábadozol vagy rossz egészségi állapotban vagy, ajánlott orvosoddal vagy más képzett egészségügyi szakemberrel konzultálni, mielőtt elkezdenéd a jógát.

Jóga kezdőknek

Melyik a legjobb jóga kezdőknek?

Ha nem vagy jó formában vagy rendkívül rugalmatlan vagy, akkor azt javasoljuk, hogy kezdj egy gyengéd gyakorlattal, amíg fel nem építed az erőt és a rugalmasságot a nagyobb kihívást jelentő szekvenciákhoz.

Ha viszonylag fitt és hajlékony vagy, akkor egyből bele tudsz ugrani egy rendszeres hatha jógaórába. Ha már megismerkedtél az alapvető testtartásokkal, felfedezhetsz egy vinyasa vagy flow órát.

Javasoljuk, hogy kerüld el az Ashtanga, Bikram vagy hot jógát, amíg nem rendelkezel némi fizikai erővel és állóképességgel.

Mindig az a legjobb, ha az óvatosság és a biztonság oldaláról indulsz el és lassan és óvatosan közelíted meg a jógát. A legjobb módja annak, hogy megtudd, hogy a jóga neked való-e, ha kipróbálod!

Hogyan gyakoroljuk a jógát?

A jógát általában mezítláb, tapadós jógamatracon végezzük, opcionális jógaszerekkel. A jógamozdulatok és pózok olyan ruházatot igényelnek, amely képes nyúlni és szabadon mozgathatod bennük a tested.

Vásárolhatsz kifejezetten jógagyakorláshoz tervezett ruházatot is, de valószínűleg a meglévő ruhatárából is össze tudsz állítani egy kényelmes szettet a kezdéshez.

A jógaórákon további kellékeket is használhatnak, a leggyakoribbak a hevederek, takarók és támlák.

Ezeket nem kell rögtön megvásárolni, mivel könnyen helyettesítheted ezeket a tárgyakat sálakkal vagy nyakkendőkkel, egy halom könyvvel és párnákkal. Ha egy jógastúdióban veszel órákat, ők mindent biztosítanak, amire szükséged van.

Az első jógagyakorlatod

Azt javasoljuk, hogy kezdj egy rövid és egyszerű jógagyakorlással, és lassan építsd fel a gyakorlatokat.

Ha már jól érzed magad néhány alapvető, kezdő jógapózban, akkor ezeket beépítheted egy sorozatba, és folytathatod a nagyobb kihívást jelentő pózok hozzáadását.

Tanuld meg és kövesd a jógagyakorlatok alapvető összetevőit: légzés, meditáció, szándék, ászanák és relaxáció.

Milyen gyakran jógázzak?

Ha hetente 3 vagy több alkalommal tudsz jógázni, akkor jelentős javulást fogsz tapasztalni a rugalmasságodban, a mozgástartományodban, az erődben, az egyensúlyodban, a belső békédben és az általános jólétedben.

Ideális esetben rövidebb és gyakoribb, 20-45 perces, több napra elosztva összesen 3-4 órás foglalkozásokat ajánlunk. Ha ennél kevesebbet jógázol, az is előnyös, de hosszabb idő alatt kisebb javulást fogsz tapasztalni.

Mint a legtöbb dologra, erre is minél több időt tudsz szánni, annál több hasznod lesz belőle.

A jógagyakorlás előnyei

A jóga előnyei szinte végtelenek. A jóga gyakorlása segít az olyan egészséges erények és jó értékek kialakításában, mint a fegyelem, az őszinteség, az odaadás, az önvizsgálat, a tudatosság és a ragaszkodásmentesség.

A jóga képessé tesz arra, hogy tudatos döntéseket hozz egy egészségesebb és teljesebb élet felé. A jóga segít neked is, hogy:

  • Egészséges és erős maradjon az elméd.
  • Csökkenti a stresszt és elősegíti a relaxációt.
  • Jobb alvást biztosít.
  • Erősíti az immunrendszert.
  • Segít gyógyítani az olyan gyakori fájdalmakat, mint a hátfájás.
  • Növeli a boldogságot és a jó közérzetet, és csökkenti a depressziót.
  • Segít a fogyásban.
  • Javítja és fenntartja az izmok, ízületek és szervek egészségét.
  • Megelőzhetjük az olyan betegségeket, mint a cukorbetegség, a szívbetegség és az autoimmun betegségek.
  • Javítja a rugalmasságot, az erőt, az állóképességet, a mobilitást, a mozgástartományt és az egyensúlyt.

Hogyan lehet gyakorolni ha kezdő vagyok?

A türelem, az elkötelezettség, az ismétlés és a következetesség a jógagyakorlatok fejlődésének és előrehaladásának kulcsa. Miután megtaláltad a számodra megfelelő stílust, tanárt és jógastúdiót, próbáld ki ezeket a tippeket:

  • Kötelezd el magad a rendszeres jógaórák vagy otthoni gyakorlás mellett.
  • Növeld a gyakorlás hosszát és a heti gyakorló napok számát.
  • Vegyél részt olyan jógaórákon, amelyek a jóga bizonyos aspektusaira koncentrálnak részletesebben.
  • Naplózd a következetes jógagyakorlás hatását a testedre, elmédre, szívedre.
  • Olvass és tanulj többet a jógáról.
  • Keress inspirációs forrásokat.
  • Szerezz jógabarátokat, és kapcsolódjon be egy jógázókból álló közösségbe.
  • Vállald fel a jógás életmódot.

Hasonló cikkek

Tájékoztató

Az oldalon található információk nem minősülnek orvosi tanácsnak!

 

A weboldalt a Web Klikk Média csapata üzemelteti, aki jutalékot kaphat, ha az egyes hivatkozásokon keresztül történik a kiválasztott termék megvásárlása, az ajánlott bolt linkjére kattintva.

 

A partnerprogram keretében történő vásárlás során a jutalék a kereskedő bevételéből vonódik le, ezáltal nem emelkedik a termék végső ára.

Kövess minket!

© 2022, Gold Center – Arany középút az egészséghez