Köles kalória és tápanyagok táblázata

Szerző: Norbert
OLVASÁSI IDŐ kb. 1 perc

A főtt köles kalória és tápértékeinek ismertetésekor fontos, hogy pontosan tudjuk, mit fogyasztunk. Az alábbi táblázat 100 gramm főtt kölesre vetítve tartalmazza a legjelentősebb tápanyagok mennyiségét.

Az NRV% érték azt jelzi, hogy az adott tápanyag milyen mértékben fedezi a napi ajánlott beviteli értéket. Az információk a legfrissebb táplálkozástudományi forrásokból származnak, hogy pontos és megbízható adatokat nyújtsunk olvasóinknak.

Köles kalória és tápérték táblázat

TápanyagMennyiségEgységNRV%
Kalória119kcal6%
Fehérje3.5g7%
Zsír1.0g1%
Szénhidrát23.7g9%
Cukor0.1g0%
Rost1.3g5%
Glikémiás Index (GI)71
Foszfor100mg10%
Jód2.7µg2%
Kálium80mg4%
Kálcium8mg1%
Magnézium44mg11%
Nátrium2mg0%
Réz0.17mg17%
Szelén2.7µg5%
Vas0.63mg4%
Cink0.92mg9%
A-vitamin0µg0%
B1-vitamin0.11mg10%
B2-vitamin0.03mg2%
B3-vitamin0.9mg6%
B5-vitamin0.31mg6%
B6-vitamin0.38mg25%
B9-vitamin42µg11%
E-vitamin0.05mg0%

Ajánlott napi fogyasztás

Napi 100-150 gramm főtt köles fogyasztása ajánlott, hogy biztosítsuk a szükséges tápanyagokat anélkül, hogy túlterhelnénk az étrendet. A köles gazdag rostban és fehérjében, ami elősegíti a jóllakottság érzetét és támogatja az emésztést.

Diéták, amelyekhez ajánlott

A főtt köles kiválóan illeszkedik a 160 grammos szénhidrátdiétához, mivel alacsony glikémiás indexe segít a vércukorszint stabilizálásában. A nyersétel-diétában is helyet kaphat, ha előzőleg áztatjuk és csíráztatjuk. A skandináv diéta részeként is ajánlott, mivel tápanyagban gazdag és segít az egészséges étrend fenntartásában.

Érdekességek a kölesről

A köles az egyik legrégebbi termesztett gabona, amely már több ezer éve táplálékként szolgál. Nem tartalmaz glutént, így cöliákiában szenvedők számára is kiváló választás. Gazdag antioxidánsokban, amelyek segítenek a szervezet védelmében a káros szabad gyökökkel szemben.

Hasonló cikkek

Tájékoztató

Blogunk célja, hogy megbízható és érthető információkkal támogassa az egészséges életmódot és táplálkozást keresőket.

 

Az oldalon található tartalmak csak tájékoztató jellegűek, és nem helyettesítik a személyes orvosi konzultációt.

 

Egészségügyi döntések meghozatala előtt mindig konzultálj orvosoddal vagy más szakképzett egészségügyi szakemberrel!

Kövess minket!

© 2024, Gold Center – Arany középút az egészséghez