Leucin és hatása az izomnövekedésre

Szerző: Norbert

A leucin esszenciális aminosav, amely számos egészségügyi előnnyel rendelkezik. A leucin a három elágazó láncú aminosav közé tartozik, amelyek rövidítése BCAA.

A leucin és a másik két ilyen aminosav (izoleucin és valin) nem jut át ​​a májmechanizmuson, hanem a vázizomszövetben raktározódik.

A leucin fő hatása az, hogy serkenti a fehérjeszintézist az izmokban, ez utóbbi fokozatosan növekszik. Ezt az aminosavat a szervezet nem tudja szintetizálni, ezért mindig élelmiszerforrásokból kell beszerezni.

A leucin előnyei

  • A leucin fő biológiai szerepe a fehérjeszintézis serkentése az izmokban. A leucin erősíti a bőrt, a csontokat és az izomszövetet. Ugyanakkor serkenti a glutamin aminosav szintézisét.
  • A leucin jobb, mint más aminosavak az inzulinválasz kiváltásában. Feltételeket teremt az elhúzódó inzulinszekrécióhoz, ami viszont nagyobb inzulinanabolikus hatást fejt ki a szervezetben.
  • A leucin rendkívül jótékony hatással van a sporteredményekre. Segít fenntartani az izmokat, energiával látja el a szervezetet stressz esetén.
  • A leucin megtartja az izomglikogént – glükózt, amely az izomszövetben raktározódik, és az izomösszehúzódás táplálására szolgál. Fenntartja a nitrogén egyensúlyt és javítja a szellemi aktivitást.
  • A leucin növelheti a szomatropin szintjét – egy hormont, amely erősíti az ízületeket, lassítja az öregedési folyamatokat, segít csökkenteni a testzsírt, valamint növeli az erőt és az izomtömeget.
  • Az izomépítő sportok minden előnye mellett a leucin – kiegészítés előnyös lehet a fenilketonuriában szenvedők számára. Ez egy olyan állapot, amelyben a szervezet nem tudja szintetizálni a fenilalanint.
  • A leucin a hemoglobin nélkülözhetetlen összetevője, miközben segít a vércukorszint szabályozásában, a növekedési hormon termelésében és a sebgyógyulásban.
  • A másik két aminosavval, az izoleucinnal és valinnal kombinálva a leucin segít a májencephalopathia egyes eseteinek kezelésében.
  • A máj- és veseproblémákkal küzdők számára előnyös ez az egyedülálló aminosav, mert javíthatja a fehérjeszintézist a májban, javíthatja a légzési képességet és az alvás minőségét.

A leucin forrásai

Magas koncentrációban a leucin megtalálható a húsban és a tejtermékekben, különösen a tejsavó fehérjében. Kisebb mértékben megtalálható szójában, barna rizsben, mandulában, búzacsírában, borsóban, kesudióban, lencsében, kukoricában.

Leucin bevitel

A leucin napi adagja étrend-kiegészítőként kezdők számára körülbelül 16 mg / kg, a gyakornokok esetében pedig meg kell duplázni.

Az optimális leucinpótlás érdekében a legjobb, ha más aminosav-/fehérje– kiegészítőktől elkülönítve szedjük.

Az optimális eredményeket akkor érhetjük el, ha a leucint 30-60 perccel edzés előtt és után vesszük be, hogy megteremtsük az izomnövekedés feltételeit.

Lenyelés után a leucin felszívódik a vékonybélben, és a májba kerül, ahol néhány lépésben lebomlik.

Hasonló cikkek

Tájékoztató

Az oldalon található információk nem minősülnek orvosi tanácsnak!

 

A weboldalt a Web Klikk Média csapata üzemelteti, aki jutalékot kaphat, ha az egyes hivatkozásokon keresztül történik a kiválasztott termék megvásárlása, az ajánlott bolt linkjére kattintva.

 

A partnerprogram keretében történő vásárlás során a jutalék a kereskedő bevételéből vonódik le, ez által nem emelkedik a termék végső ára.

Kövess minket!

© 2022, Gold Center – Arany középút az egészséghez