Rizsliszt kalória és tápanyagok táblázata

Szerző: Norbert
OLVASÁSI IDŐ kb. 1 perc

A rizsliszt kalória- és tápértékeit bemutató cikkünkben részletesen ismertetjük, hogy milyen tápanyagokat tartalmaz ez az alapanyag. A táblázatunk 100 grammonkénti értékeket tüntet fel, és csak a jelentősebb tápanyagokat sorolja fel.

Az NRV% (Napi Referencia Érték) megmutatja, hogy az adott tápanyag mennyiben járul hozzá a napi ajánlott bevitelhez. Az információk az USDA Nemzeti Tápanyag Adatbázisából származnak, amely megbízható forrása az élelmiszerek tápanyagtartalmának.

Rizsliszt kalória és tápérték táblázat

TápanyagMennyiségEgységNRV%
Kalória366kcal
Fehérje7.2g14.4%
Zsír0.6g0.9%
Szénhidrát80.1g30.8%
Cukor0.1g
Rost1.6g6.4%
Glikémiás index (GI)95
B1-vitamin0.02mg1.8%
B2-vitamin0.02mg1.4%
B3-vitamin2.59mg16.2%
B5-vitamin0.58mg9.7%
B6-vitamin0.16mg11.4%
B9-vitamin4µg1.0%
Kalcium10mg1.0%
Vas0.8mg5.7%
Magnézium35mg8.8%
Foszfor98mg14.0%
Kálium76mg3.8%
Nátrium5mg0.2%
Cink1.2mg12.0%

Ajánlott napi fogyasztás

A rizsliszt fogyasztása mértékkel ajánlott, különösen, ha figyelembe vesszük annak kalória- és szénhidráttartalmát. Naponta 50-100 gramm rizsliszt fogyasztása általában elegendő ahhoz, hogy élvezhessük előnyeit anélkül, hogy túlzásba vinnénk. Ez a mennyiség jól beilleszthető egy változatos étrendbe, különösen akkor, ha más tápanyagokkal gazdagított ételeket fogyasztunk mellette.

Diétákhoz való alkalmazkodás

A rizsliszt különösen ajánlott a 160 grammos szénhidrátdiéta követőinek, mivel könnyen beilleszthető az előírt napi szénhidrátbevitelbe. Az alacsony kalória- és zsírmentes jellege miatt a rugalmas diétázás (IIFYM) során is jól alkalmazható, ahol a makrotápanyagok pontos arányait követik. Emellett a gluténmentes és kazeinmentes diétákban is remek választás, mivel természetesen glutén- és tejfehérje-mentes.

Érdekességek a rizslisztről

A rizsliszt nemcsak tápláló, hanem sokoldalúan felhasználható alapanyag is. Például a rizsliszt remek alternatívája lehet a búzalisztnek sütemények, palacsinták és kenyerek készítésénél, különösen azok számára, akik gluténérzékenyek. Emellett gyakran használják ázsiai konyhákban, például tészták és gombócok készítéséhez, ami különleges ízélményt nyújt az ételeknek.

Hasonló cikkek

Tájékoztató

Blogunk célja, hogy megbízható és érthető információkkal támogassa az egészséges életmódot és táplálkozást keresőket.

 

Az oldalon található tartalmak csak tájékoztató jellegűek, és nem helyettesítik a személyes orvosi konzultációt.

 

Egészségügyi döntések meghozatala előtt mindig konzultálj orvosoddal vagy más szakképzett egészségügyi szakemberrel!

Kövess minket!

© 2024, Gold Center – Arany középút az egészséghez