Miért olyan népszerű a spinning edzés?

Szerző: Norbert

A spinning főként egy aerob gyakorlat, amelyet álló kerékpáron hajtanak végre zárt térben, hangsúlyt fektetve az erőre, az állóképességre és a magas intenzitásra.

Ez az egyik legnépszerűbb edzés világszerte, mely nagyszerű módja a kalóriaégetésnek és a stressz csökkentésének.

A spinning edzést statikus kerékpáron végezzük, különböző terheléssel. Ez a típusú kerékpár monitorral van felszerelve, amelyen nyomon követhetjük a fejlődést, hogy fenntartsuk a motivációt és elérjük a fitnesz céljait.

A spinning edzés számos egészségügyi előnnyel jár

1. Égeti a kalóriát

Egy 45 perces spinning edzéssel körülbelül 500 kalóriát égetsz el, ami sokkal több, mint más típusú edzéseknél. Természetesen az elégetett kalória mennyisége függ az edzés intenzitásától, ez pedig maga az eszköz nehézségi fokával szabályozható.

2. Növeli az izomtónust

A spinning edzés segíthet növelni az izomtónust. A központi testrész izmaira, valamint a fenékre és a combokra összpontosít.

A pedálok tekerésekor a combokat és a vádlit terheljük, és ha megtartjuk a helyes pozíciót a kerékpáron, fejleszthetjük a hasizmokat is. Minél gyorsabban tekerünk, annál több zsírt fogunk égetni.

A lassabb tekerés nagyobb feszültséggel kombinálva izmainkat maximális erővel aktiválja.

3. Segít az állóképesség növelésében

A rendszeres spinning edzések segítenek növelni az állóképességet a kardió edzés során. Ez segít, különösen akkor, ha gyengének érezzük magunk és nehezen kapunk levegőt még egy kis erőfeszítés, például lépcsőzés után is.

Idővel megtanuljuk szabályozni a légzést és növeli a tüdő aerob kapacitását, ami pozitív hatással lesz a pulzusszámra.

4. Csak minimálisan terheli az ízületeket

A spinning edzés csak minimálisan terheli meg a térdeket és az ízületeket, ellentétben a futással vagy más aerob gyakorlatokkal. Ez a fajta gyakorlat azoknak is ajánlott, akik ízületi gyulladásban szenvednek.

5. Enyhíti a stresszt

Szinte minden típusú gyakorlat segít csökkenteni a stresszt. A spinning edzés azonban még hatékonyabb lehet ebből a szempontból.

Ez annak köszönhető, hogy a képzés intenzív, és leggyakrabban csoportban zajlik, ahol más emberekkel is találkozhatunk, szocializálódhatunk.

A spinning órákat egy oktató vezeti, aki tovább motivál az edzés során. Ezen kívül a gyakorlatokat zene kíséri, ami még szórakoztatóbbá teszi a spinning edzést.

6. Minimális sérülési kockázat

A futás és a kocogás nagy sérülésveszélyt jelent, míg a spinning minimálisra csökkenti azt. Edzés előtt azonban célszerű bemelegíteni, hogy ne nyúljon meg egy izom sem.

7. Te magad irányítod a tempót

A spinning edzés közben állíthatjuk a fokozatokat és a terhelést, hogy az egyéni igényeinkhez és a fitness céljaihoz igazodjunk.

8. Követi az eredményeket

A legtöbb spinning kerékpár lehetővé teszi az elégetett kalóriák, a futásteljesítmény és még a pulzusszám nyomon követését is. Ez azt jelenti, hogy figyelhetjük hogyan fejlődünk, ami egy további motiváló tényező.

9. Egész évben gyakorolhatjuk az edzést

Ellentétben más edzéstípusokkal, mint például a kocogás, amelyet az időjárási viszonyok befolyásolnak, és amelyek nem túl kellemesek a szélsőséges hőmérsékletű hónapokban, a spinning olyan gyakorlat, amelyet az év bármely szakában végezhetünk.

Hasonló cikkek

Tájékoztató

Az oldalon található információk nem minősülnek orvosi tanácsnak!

 

A weboldalt a Web Klikk Média csapata üzemelteti, aki jutalékot kaphat, ha az egyes hivatkozásokon keresztül történik a kiválasztott termék megvásárlása, az ajánlott bolt linkjére kattintva.

 

A partnerprogram keretében történő vásárlás során a jutalék a kereskedő bevételéből vonódik le, ezáltal nem emelkedik a termék végső ára.

Kövess minket!

© 2022, Gold Center – Arany középút az egészséghez