Mi is az a méregtelenítés és miért van rá szükségünk?

Szerző: Norbert

A méregtelenítő diéta az egyik legfontosabb lépés, amit mindenkinek meg kell tennie, aki fogyni szeretne, vagy egészséges életmódot szeretne kezdeni, a gyümölcs- és zöldséglédiétáktól a vastagbél tisztításáig.

Az étrend gyakran ösztönzi bizonyos főbb élelmiszerek vagy élelmiszercsoportok, például a búza, a tejtermékek és az alkohol, valamint a feldolgozott élelmiszerek elhagyását vagy csökkentését.

Az orvosok és táplálkozási szakértők szerint azonban ezeket a diétákat egyénenként eltérően kell összeállítani és alkalmazni.

Mi az a méregtelenítés?

A méregtelenítés az a természetes folyamat, amelynek során a szervezet semlegesíti és eltávolítja a méreganyagokat. A toxinok olyan anyagok, amelyek károsíthatják a testszöveteket, például a normál sejtműködésből származó salakanyagok (például ammónia, tejsav és homocisztein), valamint olyan vegyszerek, amelyeknek környezetünkben étellel és itallal érintkezünk.

A máj, belek, vesék, tüdő, bőr, vér és a nyirokrendszer együttműködve alakítja át a méreganyagokat kevésbé káros vegyületekké, és üríti ki azokat a szervezetből.

Nincs praktikus módja annak, hogy megvédjük magunkat a környezetben található összes méreganyagtól. Mivel esélye sincs annak, hogy életünk végéig zárt szobában éljünk, más utakhoz kell folyamodnunk.

Szerencsére vannak módszerek bizonyos méreganyagok és szennyeződések eltávolítására a szervezetből.

A méregtelenítés valójában a szervezet fő funkciója. A méregtelenítő programok segítik a szervezetet ennek a funkciónak a javításában és optimalizálásában.

Ez úgy valósul meg, hogy csökkentjük a szervezetünkbe juttatott méreganyagok mennyiségét, és kiegészítjük szervezetünk méregtelenítő és kiürítő rendszerét a megfelelő működéséhez szükséges tápanyagokkal.

Bár a méregtelenítést elsősorban az alkohol- vagy kábítószer-függőség kezelésének tekintik, a kifejezést egy rövid távú diétára is használják, ahol az emberek megkönnyíthetik a toxinok eltávolítását és elősegíthetik a fogyást.

Bár sokféle méregtelenítő program létezik, általában minden méregtelenítő diéta ugyanazokat az elveket követi.

Méregtelenítés citromos vízzel

Hogyan méregtelenítsünk?

  • Tanuld meg kiválasztani a megfelelő ételeket. Az egyik legjobb dolog, amit tehetsz szervezeted méregtelenítési folyamatának támogatására, ha könnyíted a terhelést és csökkented a szervezetbe juttatott méreganyagok mennyiségét. Válassz biozöldségeket és gyümölcsöket a gyorsételek és más feldolgozott élelmiszerek helyett. A GMO-termékek és a növényvédő szerekkel szennyezett élelmiszerek káros méreganyagokat adnak az étrendedhez.
  • Fogyasszunk olyan élelmiszereket, amelyek biztosítják a szervezet számára a méregtelenítéshez szükséges vitaminokat, tápanyagokat és antioxidánsokat.
  • Válasszunk olyan ételeket, amelyek növelik a székletürítést és a vizeletürítést, például rostos ételeket és vizet.
  • Kezdjünk el sportolni és meditálni. A testmozgás hozzájárul az egészséges testhez, mert az edzéstől izzadunk, az izzadás pedig segít eltávolítani a méreganyagokat a bőrödből. A meditáció segít kitisztítani az elmét és csökkenti a stresszt. A stressz kémiailag mérgező lehet az egészségedre. A zaklatott elme miatt a fizikai test sem működik megfelelően.
  • Sokféle diéta fokozza a tisztítást és a méregtelenítést. Használjuk ki a méregtelenítés előnyeit úgy, hogy adjunk hozzá méregtelenítő ételekt az étrendünkhöz, mint például fokhagyma, citrom, menta, brokkoli csíra, mungóbab és nyers zöldségek.
  • Próbáld megtisztítani a levegőt, amit belélegzel. A friss levegő belélegzése egy másik módja annak, hogy csökkentsük a méreganyagoknak való kitettséget. Bár nem irányíthatjuk az egész környezetet, de otthonunk levegőjét szabályozhatjuk. A füst, a háziállatszőr, a penész és a mikroorganizmusok mérgezőbbé tehetik otthonunk levegőjét. Egy jó minőségű légtisztító a legjobb módja annak, hogy otthonunk levegőjét frissen és méreganyagoktól mentesen tartsuk. Ha nincs lehetőségünk minőségi légtisztító vásárlására, akkor beszerezhetünk helyette néhány szobanövényt. A növények a levegő szűrésében és a méreganyagok eltávolításában is segítenek.
  • Tisztítsuk meg testünket vízzel. A víz valószínűleg a legértékesebb eszköz a szervezet méregtelenítésére. A szervezet legalapvetőbb funkcióihoz vízre van szükség. Például, hogy nyálat termeljen, izzadjunk és vizeljünk. Ha nem szeretsz vizet inni, próbáld meg citrommal vagy uborkával ízesíteni.
  • Kipróbálhatod a teljes test méregtelenítését is, amely egy lépésről lépésre zajló folyamat. Minden olyan szervre összpontosít, amely részt vesz a méreganyagok szervezetből történő eltávolításában. A programnak a káros organizmusok, vegyszerek és mérgező fémek eltávolítására kell összpontosítania, miközben megtisztítja a vastagbelet, a májat és a vesét. A vastagbél tisztítása az egész test tisztítási protokolljának fontos része. A teljes test méregtelenítése hosszú és határozott folyamat. Hosszú távon azonban nagyon előnyös lehet.

Kinek szükséges méregtelenítenie? Milyen helyzetekben érdemes méregteleníteni?

Általában nincs sok követelmény a méregtelenítéshez, de azok számára fontos lehet:

  • Akiknek fontos a testápolás és a tisztaság.
  • Akik alacsony energiát és fáradtságot éreznek.
  • Azok, akik emésztési problémákkal küzdenek, mint például székrekedés, gázképződés és puffadás.
  • Azok, akiknek súlygyarapodása, túltápláltsága és étvágyproblémája van.
  • Akik gyakran megbetegednek gyenge immunrendszerük miatt.
  • Azoknak, akik egészségtelen életmódot folytatnak.
  • Extrém stresszes embereknek.
  • A rossz szokásokkal rendelkezőknek, akik régóta cigarettáznak, alkoholt és drogokat fogyasztanak, érdemes méregteleníteni.

Egyes tanulmányok azt mutatják, hogy sok olyan vegyi anyag, amelyet naponta táplálékkal, vízzel és levegővel viszünk be, felhalmozódhat testünk zsírsejtjeiben.

Ide tartoznak az élelmiszerekben található növényvédő szerek, antibiotikumok és hormonok, élelmiszercsomagolásból származó vegyszerek, háztartási tisztítószerek, mosószerek, élelmiszer-adalékanyagok, nehézfémek, környezetszennyezés, gyógyszerek és cigarettafüst.

A dietetikusok azt állítják, hogy ez a halmozott terhelés, az úgynevezett “testterhelés”, betegségekhez vezethet, és méreganyagok a hormonális egyensúlyhiány, az immunrendszer károsodása és a táplálkozási hiányosságok miatt.

A betegségek emésztési zavarokkal, gyenge koncentrációval, fáradtsággal, fejfájással, rossz lehelettel, gyenge bőr- és izomfájdalmakkal jelentkeznek. Akinek ilyen problémái vannak, méregtelenítéssel megtisztíthatja szervezetét.

Ha méregtelenítő diétát fontolgatsz, konzultálj egészségügyi szolgáltatóddal, hogy mérlegelje az előnyöket és hátrányokat, és akivel megbeszélhetjük, hogy megfelelő-e számunkra (bizonyos betegségekben, például cukorbetegségben szenvedők számára káros lehet).

Különösen a terhes vagy szoptató nők és gyermekek nem végezhetnek méregtelenítő diétát.

Ne feledjük továbbá, hogy a fáradtság, az emésztési zavarok, a köhögés, az izomfájdalom és az elégtelen alvás mind egy másik mögöttes egészségügyi állapot tünetei is lehetnek.

Ha tartós tüneteink vannak, mint például az imén felsoroltak, győződjünk meg arról, hogy a tüneteket nem olyan állapot okozza, amely orvosi kezelést igényel, és ennek megfelelően kezdjük meg a méregtelenítést.

Te döntessz mit eszel

Melyek a méregtelenítés előnyei?

Ha helyesen alkalmazzák, a méregtelenítés előnyei korlátlanok. Íme néhány közülük:

  • Eltávolítja a méreganyagokat az élelmiszerekből, italokból és higiéniai termékekből. A sok méreganyag mellett, amelyeket naponta kontroll alatt tartunk, az általunk belélegzett levegőben lévő környezeti méreganyagok, valamint az ételekből és italokból származó méreganyagok nagymértékben szabályozhatók. Sok egészségügyi szakember egyetért abban, hogy a mai társadalomban a betegségek jelentős része a mérgező terhelésnek (a szervezetünk által kezelt méreganyagok mennyiségének) köszönhető. A biotermékek (gyümölcsök és zöldségek) és a bio, füves állati eredetű élelmiszerek drasztikusan csökkentik a méreganyagok napi bevitelét.
  • Az energiád a nap folyamán növekedni fog. Míg a méregtelenítő diéta némi fáradtságot okozhat a korai szakaszban (különösen azoknál, akiknél magas a már meglévő toxinok szintje), sokan arról számolnak be, hogy energikusabbnak érzik magukat a méregtelenítő diéta alatt és után. A jó méregtelenítés fontos része a tiszta víz. Tanulmányok szerint még az enyhe kiszáradás (kevesebb, mint 3%-os folyadékvesztés) is gyakran okoz fejfájást, szorongást, hangulati zavarokat és csökkent teljesítményt.
  • Megtisztul a véred. A tiszta vér táplálja és helyreállítja a szerveket, sejteket és szöveteket. Erősebb lesz az immunrendszered, így csökken a betegségek elkapásának gyakorisága.
  • Jobb lesz az emésztésed és a bélműködésed, csökkennek a gáz- és puffadási problémák.

Hasonló cikkek

Tájékoztató

Az oldalon található információk nem minősülnek orvosi tanácsnak!

 

A weboldalt a Web Klikk Média csapata üzemelteti, aki jutalékot kaphat, ha az egyes hivatkozásokon keresztül történik a kiválasztott termék megvásárlása, az ajánlott bolt linkjére kattintva.

 

A partnerprogram keretében történő vásárlás során a jutalék a kereskedő bevételéből vonódik le, ezáltal nem emelkedik a termék végső ára.

Kövess minket!

© 2022, Gold Center – Arany középút az egészséghez