Aszalt szilva kalória és tápanyagok táblázata

Szerző: Norbert
OLVASÁSI IDŐ kb. 1 perc

Az aszalt szilva kalória tartalma és tápértékei rendkívül fontosak lehetnek azok számára, akik tudatosan figyelik étrendjüket. Ebben a cikkben bemutatjuk az aszalt szilva 100 grammra vetített kalória- és tápértékeit.

Az alábbi táblázatban csak a legjelentősebb tápanyagokat soroltuk fel, hogy könnyebben átlátható legyen az információ. Az NRV% (Napi Referencia Érték) az ajánlott napi bevitel százalékát jelzi, így segítve a táplálkozási szükségletek egyszerűbb nyomon követését.

Az információk forrása a USDA (United States Department of Agriculture) adatbázisa, amely megbízható és hiteles adatokat biztosít.

Aszalt szilva kalória és tápérték táblázat

TápanyagMennyiségEgységNRV%
Kalória240kcal12%
Fehérje2.2g4%
Zsír0.4g1%
Szénhidrát64g21%
Cukor38g
Rost7.1g28%
GI29
A-vitamin781IU16%
B6-vitamin0.2mg12%
C-vitamin0.6mg1%
E-vitamin0.43mg2%
K-vitamin59.5µg74%
Kalcium43mg4%
Kálium732mg21%
Magnézium41mg10%
Nátrium2mg0%
Réz0.281mg31%
Szelén0.3µg1%
Vas0.93mg5%
Foszfor69mg10%

Az aszalt szilva előnyei

Az aszalt szilva nem csak finom, hanem rendkívül tápláló is. Magas rosttartalma miatt segíthet a székrekedés enyhítésében és az emésztés javításában. Emellett jelentős mennyiségű antioxidánst tartalmaz, amelyek hozzájárulnak a sejtek védelméhez és az öregedési folyamatok lassításához.

Ajánlott napi fogyasztás

Az aszalt szilva fogyasztása napi 30-40 grammban ajánlott, ami körülbelül 3-4 szemnek felel meg. Ez a mennyiség elegendő ahhoz, hogy élvezhessük a gyümölcs jótékony hatásait, ugyanakkor ne vigyük túlzásba a kalória- és cukorbevitelt. A túlzott fogyasztás ugyanis hashajtó hatású lehet, ezért érdemes mértékkel fogyasztani.

Diéták, amelyekhez ajánlott

Az aszalt szilva jól illeszkedik a 160 grammos szénhidrátdiétába, mivel természetes cukortartalma ellenére alacsony glikémiás indexű, így nem okoz gyors vércukorszint-emelkedést. A ketogén diéta követői is mérsékelt mennyiségben fogyaszthatják, mivel a magas rosttartalom segíthet a ketózis fenntartásában. A rugalmas diétázás (IIFYM) hívei szintén élvezhetik, mivel könnyen beilleszthető a napi makrotápanyag-keretbe.

Érdekességek az aszalt szilváról

Kevesen tudják, hogy az aszalt szilva előnyei közé tartozik a csontok egészségének támogatása is. Magas K-vitamin és bór tartalma miatt elősegíti a csontok mineralizációját és erősödését. Ezen kívül a rendszeres fogyasztása javíthatja a koleszterinszintet, így hozzájárulva a szív- és érrendszeri betegségek megelőzéséhez.

Hasonló cikkek

Tájékoztató

Blogunk célja, hogy megbízható és érthető információkkal támogassa az egészséges életmódot és táplálkozást keresőket.

 

Az oldalon található tartalmak csak tájékoztató jellegűek, és nem helyettesítik a személyes orvosi konzultációt.

 

Egészségügyi döntések meghozatala előtt mindig konzultálj orvosoddal vagy más szakképzett egészségügyi szakemberrel!

Kövess minket!

© 2024, Gold Center – Arany középút az egészséghez