TRX edzés – Minden amit érdemes tudni róla

Szerző: Norbert

A TRX valójában egy edzés forma, amelyet az Egyesült Államok haditengerészet elit alakulata fejlesztett ki. A TRX edzési rendszer kifejlesztésének fő oka az volt, hogy nem volt elegendő hely és felszerelés ahhoz, hogy ideális fizikai formában tartsák magukat.

A TRX edzés jelenleg az egyik legmenőbb fitnesztrend. Legyen szó izomépítésről, tiszta erőnléti edzésről vagy néhány kilótól való megszabaduláshoz – a TRX edzi a teljes izomzatot, így tónusos testet biztosít. De mitől olyan hatékony a TRX edzés?

Mi is az a TRX?

Az úgynevezett TRX edzés valójában a fizioterápiából származik, és korábban elsősorban hátproblémákkal küzdőknél alkalmazták. Egy ideje a sportágazatba is megérkezett a TRX rendszer.

A legtöbben “TRX” néven ismerik ezt a hevederes edzésformát. De ez csak a fekete és sárga szalagokat gyártó cég neve.

A TRX edzés alapvetően egy rendkívül hatékony teljes testet felölelő edzés, amelyben a különböző gyakorlatokat csak a saját testsúlyoddal és a hevederekkel hajtod végre.

TRX guggolás
Forrás: eniyifit.com

Hogyan működik a TRX edzés?

A TRX edzés során a kezek vagy a lábak a szalagokon található hurkokba lógnak. Ebből a pozícióból bármilyen gyakorlatot végrehajthatunk – legyen az klasszikus guggolás, fekvőtámasz vagy különféle hasizom gyakorlatok.

Különlegesség: A lebegés miatt a testet az edzés alatt végig feszesen kell tartani, elvégre a mozgatható hurkok ellenére fontos, hogy megtartsd a saját testsúlyodat, és stabilan maradjon a törzsed. Ez nem csak a nagy izomláncokat stimulálja, hanem a test mély izmait is.

Mennyire hatékony a TRX edzés?

A TRX nem csak nagyon kimerítő, de szuper hatékony is, mivel nagy a különbség, hogy például a padlón csinálsz egy szabad fekvőtámaszt, vagy a remegő hurkokban kell megtámasztani a kezed.

De ez az erőfeszítés kifizetődik: egy 30 perces edzés körülbelül 250 kilokalóriát éget el.

Ráadásul a szalagokon végzett gyakorlatok nem csak erőt adnak, hanem koordinációt, állóképességet és mozgékonyságot is.

TRX mellkasnyomás
Forrás: eniyifit.com

A TRX edzés előnyei

Ez egy olyan felszerelés, amely sokoldalú mozgást biztosít a sportolóknak. Testünk jobbra, balra, előre, hátra és átlósan mozog mindennapi életünk során.

A TRX sokoldalú gyakorlatokat biztosít a test számára ezekben a természetes mozgásirányokban, így a test a természetes mozgásmechanizmusában működik.

Ez biztosítja, hogy ne csak izomzatunk és megjelenésünk terén legyünk jók, hanem életminőségünket is növeljük és egészségesebb életet éljünk.

A TRX számos előnye közül a legfontosabbak:

  • Gyors, praktikus és egyben hatékony teljes testedzést biztosít
  • Az egyes gyakorlatok sokkal megerőltetőbbek a hevedereken, mint anélkül, így 15-20 perc alatt végezhetsz el egy hatékony alakformáló edzést az egész testre – mindezt súlyok nélkül.
  • A TRX edzés különösen alkalmas azoknak, akiknek gyakran kell hátproblémákkal és helytelen megerőltetéssel küszködniük, például a hosszú ülések és a helytelen testtartás miatt.
  • Tested összes izmát megdolgoztathatod edzési rutinod megtervezésével.
  • Ideális minden korosztály számára, a kezdőktől a profi sportolókig
  • A TRX edzés nem csak a tested fitten tartására és a mélyizmok erősítésére kiváló – motoros készségeidet és egyensúlyérzékedet is edzheted a szalagokkal.
  • Könnyen hordozható és bárhol használható (edzőterem, otthon, szállodában vagy kültéren)

Ezeken a funkciókon túl a TRX egy olyan rendszer is, ahol a tartászavarokat kiküszöbölni vágyók vagy olyan egészségügyi problémákkal küzdők, mint a derék- és nyaksérv (orvos jóváhagyása után), edzővel edzhetnek.

Ki végezhet TRX edzést?

A TRX-et 7 és 70 év közöttiek bárki tudja végezni. Mivel azonban nem mindenkinek egyforma a sporttörténete, mozgásterjedelme vagy fizikai állapota, célszerűbb lenne, ha mindenki külön programmal, oktató kíséretében végezné edzését.

TRX oldalirányú gyakorlat
Forrás: eniyifit.com

A TRX edzés kockázatai

A TRX edzésen való részvétel kockázata nagyon alacsony. Azonban, mint minden fizikai tevékenység, mindig van némi kockázat.

Ebben az esetben a kockázatok egy olyan forma miatt merülnek fel, amely nem felel meg az edzésprogram által előírt mozgásoknak.

Emiatt a szakértők azt javasolják, hogy a sérülések elkerülése érdekében TRX-et edző segítségével végezzünk gyakorlatokat.

A szakértők azt is javasolják, hogy ismerjük meg a tervezett edzésintenzitás határait. A TRX edzés fő célja az általános egészségi állapotod és közérzeted javítása.

Hasonló cikkek

Tájékoztató

Az oldalon található információk nem minősülnek orvosi tanácsnak!

 

A weboldalt a Web Klikk Média csapata üzemelteti, aki jutalékot kaphat, ha az egyes hivatkozásokon keresztül történik a kiválasztott termék megvásárlása, az ajánlott bolt linkjére kattintva.

 

A partnerprogram keretében történő vásárlás során a jutalék a kereskedő bevételéből vonódik le, ez által nem emelkedik a termék végső ára.

Kövess minket!

© 2022, Gold Center – Arany középút az egészséghez