Aerob edzés: magyarázat és gyakorlatok

Szerző: Norbert

Ha fontosnak tartod a fizikai erőnlétet, végezz aerob edzést. Elmagyarázzuk, mi ez, és néhány gyakorlati tanácsot is adunk.

Aerob állóképességi edzés: Minden a pulzusszámtól függ

A pulzus magassága határozza meg, hogy az energia-anyagcsere aerob-e.

  • Az izmoknak energiára van szükségük a munkához. Ha edzünk, az izmok megkapják ezt az energiát. Ennek két módja van: aerob, azaz oxigénnel – vagy anaerob, oxigén nélkül. Ez a két kifejezés az energiaátalakítás során fellépő oxigénfogyasztásra utal.
  • Az izommunkához energiát a szénhidrátok és zsírok elégetésével nyerünk. Ha a folyamat során oxigént fogyasztanak, ezt aerob energiaanyagcserének nevezik.
  • Az energiatermelés a vörös izomrostokon keresztül megy végbe, mivel ezek elnyelik az oxigént. Az aerob energia-anyagcsere alacsony edzési terhelés mellett történik, mint például a lassú kocogás vagy az úszás.
  • A pulzusszám a legnagyobb segítség az aerob és az anaerob energiaanyagcsere küszöbének felismerésében. A számításhoz az úgynevezett maximális pulzusszámot használják. Ez kortól és nemtől függ.
  • Feltéve, hogy egészségesek vagyunk, a pulzusszámunk a maximális pulzusszám 70 és 80 százaléka közötti aerob tartományban van. Ha a pulzusunk a maximális pulzusszám 80 és 90 százaléka között van, akkor az anaerob zónában vagyunk.
  • Példa: Ha 30 éves vagy és nő, akkor a maximális pulzusszámod 196 dobbanás percenként. 75 százalékuk 147 – tehát az aerob tartományban vagy.

Gyakorlatok aerob edzéshez

Minden állóképességi sport alkalmas aerob edzésre.

  • Az aerob állóképességi edzés jó gyakorlatai a kocogás és a gyaloglás. De a kerékpározás, az úszás és az evezés is edzi az állóképességet.
  • Az intervallum edzés hatékony. A stressz és a felépülés szakaszai váltják egymást. Például az állóképességet és a szív- és érrendszert edzi, ha egy kilométert gyorsan futunk, majd 500 métert könnyedén sétálunk. Ezeket az intervallumokat egymás után többször végrehajtjuk az intervallum edzés során.
  • Fontos, hogy edzés közben figyeljük a pulzust. Hiszen aerob tartományban szeretnénk edzeni. Ezért különösen a kezdőknek érdemes mindig pulzusmérőt viselniük.
  • Az edzést rendszeresen kell végezni a pozitív hatás elérése érdekében.

Hasonló cikkek

Tájékoztató

Az oldalon található információk nem minősülnek orvosi tanácsnak!

 

A weboldalt a Web Klikk Média csapata üzemelteti, aki jutalékot kaphat, ha az egyes hivatkozásokon keresztül történik a kiválasztott termék megvásárlása, az ajánlott bolt linkjére kattintva.

 

A partnerprogram keretében történő vásárlás során a jutalék a kereskedő bevételéből vonódik le, ez által nem emelkedik a termék végső ára.

Kövess minket!

© 2022, Gold Center – Arany középút az egészséghez